۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

خلیج همیشگی فارس .....مال ماست.


من در منزلم به عکس خیلی ها تجهیزات ماهواره ندارم(البته به آنهایی هم که دارند اعتراضی ندارم) اما دیروز در منزل دوستی مهمان بودم وفرصتی بود یکی دو ساعتی ضمن هم صحبتی ،گاهی هم نیم نگاهی به کانال های فارسی زبان وغیر فارسی زبان بیندازم.
چیزی که برای من جالب بود برنامه های این شبکه ها بود که در تبلیغات دست تلویزیون خودمان را از پشت و""قپانی""(نوعی دست بند زدن به مجرمین خطر ناک) بسته اند. این تلویزیون ها عموما در حال گدایی هستند به طوری که در اکثر لحظات زیر نویس و رو نویس وچه می دانم زبا نی و خلاصه به هر ترفندی که در دنیا موجود باشد تقاضای کمک از هموطنانی دارند که عموما از طبقه پایین جامعه هستند (معتقدم بیشتر مخاطبین برنامه های ماهواره ای از طبقه متوسط به پایین هستند) بندگان خدا زحمت می کشند وبرای"" رضای خدا ""تلویزیون درست می کنند تا ما را از شر دیکتاتوری نجات دهند آنوقت پولش را هم در قبال کار نکرده و پیشاپیش از ما طلب می کنند.
آخر برادر من ،خواهر من، ما اگر پول داشتیم که دیگر لازم نبود شما برای ما تصمیم بگیرید و ما را از شر آقایان خلاص کنید، مثل همان سالهایی که مردم عموما از سر شکم سیری به خیابانها آمدند و آن کار را کردند که می دانم ومیدانی !!خودمان چاره کار را بلد یم، اما امروزه بیشتر مردم این مرز وبوم از ترس اینکه اگر روزی روزگاری سر وکارشان به جاهای باریک کشید تکلیف خانه وخانواده اش چیست تن به هر خفتی می دهد، پس لطفا این تبلیغات را متوقف کنید تا هم دیگران را نیازارید وهم ارزش کارتان را بالا ببرید!!
واما ماجرای جالب دیگر این کانالها:
عموما تبلیغات حرف اول رسانه ها را در دنیا می زند ،چه تبلیغات سیاسی وچه تبلیغات تجاری و این هر دو لازم وملزوم یکدیگرند؛ اما در کانالهای فارسی زبان از دل تبلیغاتشان فقط آگهی ترک اعتیاد (ماشاالله به نام های مختلف )تبلیغ گن وکمربندهای لاغری ،برنامه های موسیقی در ایالات مختلف امریکا واروپا وبرنامه های ازین دست بیرون می آید.
حال می خواهم بدانم آیا مشکل دختران وپسران ما ودر آخر مردم ما در ایران کوچک یا بزرگ بودن بینی و یا دور کمر و......است، یا نه مشکلات بزرگتری مثل مسکن ،کار ،حق زندگی آزادانه (با هرزگی اشتباه نشود)و دهها معضل دیگر هم دارند.
خلاصه اینکه افرادی از قبیل"" حضرت آقای حمید شب خیز"" آن طرف دنیا نشسته وبا تیز هوشی جوانان ایرانی را به بی تفاوتی وبعضا هرزگی تشویق می کند و از این رهگذر هر روزه بر سرمایه خود می افزاید تا فرزندانش در بهترین کالجها با آسودگی و فراغ بال تحصیل کنند؛ اما ایشان تبلیغ ""فلان رستوران دبی"" را در کانال هایش می کند تا جوان ایرانی حسرت به دل را به دبی بکشاند وپول بی زبانی را که باید صرف آینده و زندگی اینان گردد به جیب عربهایی سرازیر شود که گستاخی را به جایی رسانده اند که ""خلیج همیشه فارس"" را خلیج عرب بنامند.
یکی نیست به این صحرا نشینان بیابانگرد تفهیم کند که شما تازه چهار دهه است که صاحب پرچم شده اید چطور ادعای مالکیت جایی را می کنید که در همیشه تاریخ ""خلیج فارس"" نامیده می شده است !
امیدوارم مسئولان ما به خود بیایند واین لکه ننگ را برای همیشه از صفحه تاریخ پاک کنند که بعید می دانم توان چنین کار را داشته باشند..!!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام از اينكه آزاد فكر مي كنيد بسيار خوشحالم ......آزاده باشيد
كامران ايراني

ناشناس گفت...

سلام به خوب نکته ای اشاره کردید ممنون