۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

روز پدر

روز پدر بر همه ی پدران خوب و زحمتکش سرزمینم مبارک باد

 سكوت سرشارازناگفته هاست
 مارگوت بيكل
   ترجمه: احمد شاملو   
  برای تو و خويش؛
 چشمانی آرزو می کنم که چراغ ها و نشانه ها را در ظلمات مان ببيند
 گوشی که صداها و شناسه ها را در بيهوشی مان بشنود
 برای تو و خويش،
 روحی که اين همه را در خود گيرد و بپذيرد
 وزبانی که در صداقت خود ما را از خاموشی خويش بيرون کشد
 و بگذارد از آن چيزها که در بندمان کشيده است سخن بگوئيم......
- - -
پی نوشت: این قطعه را بسیار دوست دارم و سالهاست با آن زندگی می کنم به مناسبت روز پدر تقدیم به همه ی خوانندگان گیله مرد/با احترام

۶ نظر:

سینا گفت...

واقعا زیبا بود !
این روز بر شما مبارک
با دیدن عکس یاد کشاورزا و کارگرا افتادم

گیله مرد گفت...

درود
چی بگم/من با دیدن این عکس تمام بدنم زخم شد.
ممنونم سینا جان

پروانه گفت...

دوست عزیز این روز برشماهم مبارک باد
بادیدن عکس یاد کارگران زحمتکش اداره ای که شاغل بودم افتادم ! یه پیرمردی بود باهمین دستهای زحمت کشیده و با 8سرعائله از پشت ماشین زباله پرت شد و فوت کرد

گیله مرد گفت...

درود به پروانه
.
خوشحالم هنوز انسانیت زنده است/خدا بیامرزدشان....

نرگس گفت...

روزتان مبارک به امید روزی که مرهمی برای پینه های دست زحمت کشان داشته باشیم

گیله مرد گفت...

درود به خانم نرگس
.
از لطف و همدردی شما هم متشکرم.