۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۷, شنبه

بن لادن / بحر طویل

پیش نوشت: اگرچه باور نکرده ام "بن لادن" به درک واصل شده باشد؛ اما با فرض اینکه حقیقت داشته باشد نوشتار آتی را قلمی کرده ام. گیله مرد معتقد است تا "بن لادنیسم" زنده است، بن لادن نیز زنده است، مشکل در تفکر است نه در اشخاص!!لطفا دو بار بخوانید.
با احترام//گیله مرد
چون نیک بر احوال جهان یک نظر افکندم ودیدم که فلان آدم بد کز پی کشتار و ترور، پیش ز هر ادم بد بود و به یک چشم به هم بر زدنی عالمی تخریب نمود و ز سر نوکری بر کشور خونخوار و ابر قدرت و مکار، بسی خدمت و خوش رقصی نمود و دم اخر چو که از سکه بیفتاد و دگر سوخته شد مهره ی شطرنج ، بشد دشمن ان کشور بد کینه و در کوه کمر دربدر و خانه به خانه تو بگو لانه به لانه شده آواره و از مال و منال و همه ی ثروت بیش پدری خیر ندید و سرِ آخر خبر آمد که بیا نیک ببین این بوَدش عاقبت آدم دیوانه که در دار جهان چیز نفهمیده کند نوکری و سر رسدش تاریخ مصرف که بباید سوی یک گور روانه بشود..

الغرض،
 تا که شنیدیم که بن لادن خونخوار بمرده است و همه مردم آزاده بکوبند و برقصند و بسی شادی کنند؛ اندکی اخبار جهان سیر نمودیم و بدیدیم که آن چهره ی داغان شده از دست هنرمند کسی آمده بیرون که بگویند گرافیست و به ابزاری به نام فتو شاپ گشته مهیا که تو باور کنی این مردک نامرد و پلیدی که بسی ظلم در احوال همه مسلم و نامسلم و هم از عرب و غیر عرب کرده بمرده است و بود خانه ی او در درک و چهره منحوس و بدش گشته به دریا ...

باری،
 چو شنیدیم، که دریا شده آلوده از این مهره ی مسموم و خطرناک، کمی غصه بخوردیم و دمی فکر همه کوسه و هم ماهی و هر زنده و جنبده ی دریایی بکردیم وبگفتیم، چرا این تن الوده به دریا بشد و آه چه بوده است گنه آبزیان را....

تا این خبر از ذهن و زبان اوباما جاری، در هر جای جهان ساری بگشت و همه خوشحالی نمودند، طالبان حرف باراک مسخره و هم پی تکذیب گرفتند و بگفتند که زنده است جناب اسامه، هر چه که القصه بگفتند دروغ است و اوباما پی جمع آوری رای درشت است و بخواهد بشود باردگر سرور وهم مهترو آقای همان کشور در ینگه ی دنیا که الهی بزند جز جگر هرکه نهاد آجر اول، که همی کج برود تا به ثریا و نشاید که کنی آدمشان، بس که خبیثند و ندارند، ز انسانیت و آدمیت هیچ نشانی...

القصه،
 گمان ان گروه طالب کج فهم و ستمکار، در این دوسیه ی پیش روی ما که نهادیم پی کشف حقیقت به جهان گشت زنیم تا که بدانیم چه شد عاقبت لادن ملعون و چه سان زنده بود، نیک نظر کرده و دیدیم، که بن لادن و لادن زده ها راست بگویند، که این زنده و جاری و ز دست اوباما باز فراری شده و جای دگر مشغول تخریب مخ و ذهن کسان بوده، نه این جسم که افکار خطرناک همین مردک مزدور و خطا پیشه ی بدکار، بود زنده و گه باز بیاید بکند فتنه ای و باز رود، تا به جهان زنده و پاینده ای از ابن بشر هست، چنین قشقرق و ولوله و جنگ و جدل راه بیافتد که برند ثروت ابنای بشر مفت به یک پول سیاهی بخورند، آه الهی که شود گور به گور هر که به ابنای بشر زور بگوید و کند هی ستم ومنت ان بر سر مردم بنهد، جان برادر! چه بگویم ؟ چو بخواهیم که آرام کنیم زندگی و جنگ و جدل هیچ نباشد به جهان، چاره در آن است که بصیرت بکنیم روشنی راه و ز هر دوز و کلک تبرئه جوییم و بر احوال جهان نیک نظر کرده و هم خوب ببینیم.

پس نوشت:
بنابردرخواست سردبیر محترمی تا کنون دو سه بحر طویل با "ملیح کردن اصل داستان" قلمی کرده ام، اما دوست گرامی مورد نظر طنز های  به مراتب بی ارزش تر از این را ترجیح می دهد، تا کنون دو بحر طویل از این گونه نوشتار را در گیله مرد گذاشته ام، چنانچه نازنین دوستم همچنان به سلیقه اش پایبند باشد پس از این بحر طویل ها به قالب اصلی اش بر خواهد گشت، ترجیح می دهم به سلیقه ی انگشت شمار خواننده ی خوبم که در گیله مرد دارم احترام گذاشته ودل ببندم تا رسانه هایی که برای حفظ موجودیت خود چاره ای جز دست به عصا رفتن ندارند.

۱۲ نظر:

پروانه گفت...

سلام دوست عزیز مگه بن لادن مرده ؟! من که باور نکردم و نمیکنم ! آقا تا دلت بخواد همینجا همین ....پراز افکارمخرب بن لادنه ! اون سیاسوخته یه چیزی گفت ! اون هم برای ... گفت ! ههههههههه!

پریا گفت...

خوب بود واقعا آدم از دست این بشر می مونه چیکار کنه !!

باران از لاهیجان گفت...

درود عمو آرش خودم که آخرشییییییی

هادی گفت...

درود بر گیله مرد
حظ کردم
باقلوا!!
آدم بحر طویلاتو با چایی بخوره!
اون دوست سردبیرم فکر کنم چایی سماق!!! دوست داره

هادی گفت...

درود بر گیله مرد هنرمند
حظ کردم
باقلوا!!
بحر طویلاتو آدم با چایی بخوردش.
اون دوست سردبیر عزیزم مثل اینکه چایی سماق!!! دوس دارن
همش افسوس میخورم که چرا قدرتو نمیدونن.
پاینده باش ای آرش
کوبنده باش ای آرش
از ما دوستان خوبت!!
دلشاد باش ای آرش

گیله مرد گفت...

از دوستانم:

پروانه
.
پریا
.
باران
.
وهادی عزیز
.
به خاطر همراهی و محبت شان سپاسگزارم

باران از لاهیجان گفت...

سلام عمو آرشی خوبی؟ چه خبر؟ کجایی؟ باز یه گوشه نشستی داری غصته می خوری؟

میرزا قشمشم گفت...

دوای درد همونیه که گفتی: بصیرت ....
این بن لادن اگه یه ذره بصیرت داشت میومد تو خط ولایت و لااقل الان بهش می گفتن: شهید بن لادن...

باران از لاهیجان گفت...

عمو من دوس ندارم گنجشکه چشم آقا غوله رو دراره ):

باران از لاهیجان گفت...

سلام عامو (:



مراد ازگفتن نامت
تسلای خاطربود و بس
ورنه خود دانم که این لاف عقل است
حرف ِ پیوند ، خیالی باطل است.

من کجا باشم ، تو کجا؟!
تو نباشی در خور رنگِ سیاه!
من همه رنگِ تباهی ــ تو فرشته!
تو خودت صبح سپیدی!
تو خودت عشق
تو خودت مهر ِ فزونی!

من گاه با خود می گویم
که چرا بین من و تو
اینهمه فاصله است
اینهمه دوری راه...
اینهمه سختی هجر
که جدائیم چرا؟!

سینا گفت...

باسلام
بله تا وقتی که تفکر بن لادنی در جهان اسلام وجود داشته باشه بن لادن زنده ست.
در مورد بن لادن نظرهای مختلفی وجود داره.عده ای اونو دست پروده ی امریکا می دونن که بعد به رئیسش پشت کرد و عده ای هم چنین اعتقادی ندارن و تفکر بن لادن رو به عنوان یک نوع جهان بینی اسلامی به حساب میارن که اصولا ضد غرب و اشغاگرانه.
آن چیزی که مهمه اینه که بن لادن دشمن بشریت و انسانیت بود.قربانیان این جریان همه ی مردم جهان بودن.مردم عراق آمریکا و بخشی هایی از افریقا

گیله مرد گفت...

از
.
باران
.
میرزا قشمشم
.
و سینای عزیز
.
سپاسگزارم/گیله مرد