۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

موی سپیدم فَلَکم رایگان نداد


بعدا نوشت:

روز مَرد رو به بابام و همه ی باباها که خیلی مَرد بودن تبریک می گم.

- - - - - - - - - - - - - - - -
خدایی این آقا بابامه/عید تو کاسپین ازش عکس انداختم/گذاشته بودم یه همچین روزی رو کنم/حال کنید/عمرا همچین بابای خوش تیپی داشته باشین/فقط برید توی نخ کادر و بک گراند(همون پس زمینه ی خودمون)/البته نمی خواستم بدزدیدش/ واسه همین این عکس رو گذاشتم تا خیلی زیاد هم شناسایی نشه/با احترام
                        - - - - - - - - - - - - - - - - -
                      حالا اگه دوس دارید برید پایین تر مطلب رو بخونید:

Happiest person who above all try to make others happy.


خوشبخت ترین فرد كسی است كه بیش از همه سعی كند دیگران را خوشبخت سازد. زرتشت

*                      *                     *

می خواستم چند روزی چیزی توی وبلاگ ننویسم؛ اما دوست خوبی برایم پیامی گذاشت و دیدم جواب دادن به کامنت آن دوست گل بهانه ی خوبی است برای //ببخشید// وراجی من!! ابتدا پیام دوست عزیزم را بخوانید تا بعد:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
سلام آرش جان
بالاخره:
چنین است رسم سرای درشت
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
و روزگار همیشه بر وفق مراد پیش نمیره عزیز و خدا موها رو داده واسه سفید شدن دیگه، امروز نوبت من و شماست و فردا نوبت کسی دیگر فقط مهم اینه که بدونی که اونها رو تو آسیاب سفید نکردی.
شما رو نمی دونم ولی من در مورد خودم می تونم بگم:
چه فرصت ها در آتش ها فکندم از جوانی ها
کنون من ماندم و خاکستری زان زندگانی ها
خوش باش از اینکه:
روزگارت بد نیست، تکه نانی داری، خرده هوشی، سر سوزن ذوقی، مادری داری بهتر از برگ درخت،دوستانی بهتر از آب روان و خدایی که در این نزدیکیست.
خوش باشی دوست خوبم.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

سلام به دوست گلم فرهاد خان:
برادرم ؛
ما مثل شما به ادبیات کهن اشراف زیادی نداریم، در مرحله ی اول خوشحالم که دوستان فرهیخته یی چون شما دارم؛ اما ما همیشه انگار زین به پشتمان بوده تا پشتمان به زین!!
و اما بعد:
عزیز من،
 ما که از روزگار چیزی جز آسایش ، رفاه وآزادی(نه هرزگی) نمی خواستیم، می خواستیم؟ مثل بعضی ها از صبح تا شب و از شب تا صبح به بطالت نگذرانده ام، تا به یاد دارم به کاری مشغول بوده ام، در بیابانهای قم واصفهان و شیراز و ... هم از مطالعه و کتاب و تفکر دست برنداشته ام.
کاش دوستان آن روزهایم که به شوخی می گفتند، تواگر درس و مشق ات را نیز این چنین جدی گرفته بودی تا حالا پروفسور شده بودی، امروز بودند تا می آمدند و شهادت می دادند؛ اما به سبب اینکه تا کنون کسی از گیله مرد دروغی نشنیده می دانم که حرفم را باور دارید و نیازی به دوستان قدیمی نیست.
برادرم؛
 با شما در مورد سپیدی موها و گردش روزگار موافقم؛ اما در مورد اینکه " خدا موها رو داده واسه سفید شدن" به کلی مخالفم.
درست است که موهای انسان باید روزی سپید شوند که می دانم کسانی تا دم مرگ نیز این گونه نمی شوند، ولی سپید شدن موی" آدمی"در مدت زمان یک سال به خاطر مسایلی که در تمام جوامع "حتی عقب افتاده" از حقوق بدیهی انسانهاست جای سئوال دارد.
 توپ را به زمین خداوند نیندازیم که کاری است برای رفع تکلیف و خود گول زدن، هر چند از ضرب المثلی هم استفاده کرده اید که من دوستش دارم.
و اما در مورد فرصت سوزی و ان شعر زیبا:
عزیز؛
ما امروز در مورد بدیهی ترین حق آدمیان صحبت می کنیم نه از احقاق حقوقی که حتی در قانون اساسی خودمان نیز بسیار بر اجرای ان تاکید شده است.
نوشته بودی:
خوش باش از اینکه:
روزگارت بد نیست، تکه نانی داری، خرده هوشی، سر سوزن ذوقی، مادری داری بهتر از برگ درخت،دوستانی بهتر از آب روان و خدایی که در این نزدیکیست.


برادر؛
به خدا من در زندگی ام فرصت فکر کردن به اینکه خوش باشم یا نه را نداشته ام، تا به یاد دارم کار ودرس و تلاش و خلاصه هر زمان بهانه یی بوده که خودم و خوش بودنم را فراموش کنم.
از دارایی های مشروع دنیا تکه نانی به همت بازو، خرده هوشی به لطف خدا، سر سوزن ذوقی به یمن برخورداری از استادانی چون راهجیری وامیرخانی خوشنویس دارم ، هرچند مادری در بین نیست که گل پسرش را با موهای فلفل نمکی ببیند و گونه اش نمناک شود، گرچه دوستان خوبی دارم /نتی و غیرنتی/که این کمبود را جبران می کنند و به جای مادرم برایم دلسوزی می کنند.
با این حال از اینکه دیگران فکر کنند که گیله مرد آدم خوشی است خوشحالم، این خود نعمت بزرگی است که با بزرگترین سرمایه های مادی نیز تعویضش نمی کنم، چون ایمان دارم به اینکه:
            خدایی در این نزدیکی است

حرف آخر اینکه:
اگر اینها را نوشته ام برای خودنمایی و یا معرفی کردن خودم نیست، خواستم کسانی که می خوانند گوشه یی از رنج هایی که بر ما مردم می رود را به یاد بیاورند تا شاید اینهمه همدیگر را به تهمت رنگ ها نیازاریم و انگ های ناروا نچسبانیم که می دانم مانند من در این بوم کهن بسیارند.
دوستتان دارم؛
با احترام//آرش گیلانی پور


پی نوشت: این نوشته به منزله ی جواب به /فرهاد/نیست خواستم درد دل کنم.

۲۸ نظر:

نرگس گفت...

زندگی شاید همین باشد .....

فرهاد گفت...

سلام آرش جان
نمی دونستم نظر من همچین پیامدی ممکنه داشته باشه.
ناگاه یاد یکی از استادامون به نام آقای دکتر نجات از پیشکسوتان شیمی تجزیه افتادم که قصد داشت بره بالای سکوی 20 سانتی جلوی تخته کلاس درس، به علت پیری به سختی این کار رو کرد و نزدیک بود بیفته بعضی از بچه ها خندیدند جمله ای جالبی گفت که هیچ وقت از ذهنم پاک نخواهد شد:
عصای پیری تحفه ایست که طبیعت رایگان در اختیارمان قرار می دهد.
در مورد سعی و تلاشی که فرمودید این مورد نه فقط برای شما در مورد اکثر ما ها عمومیت داره و به قول دکتر شریعتی:
هی با خود فکر می کنم، چگونه است که ما، در این سر دنیا عرق می ریزیم و وضع مان این است و آنها، در آن سر دنیا، عرق می خورند و وضع شان آن است! ... نمی دانم مشکل در نوع عرق است یا در نوع ریختن و خوردن.
این که گفتم خدا مو ها رو داده برای سفید شدن باید یه شکلک نیشخند هم پشتش اضافه می کردم که بدانید برای نشاندن خنده بر لبانتان بوده.
اگر فکر می کنیم در زندگی فرصت هایی برای خوش بودم نداشتیم قسمتی از این موضوع به سختی ها و آلامی است که در زندگی بر ما وارد می شود و قسمت اعظم آن دید نادرستمان و این است که ما بلد نیستیم خوب زندگی کنیم است.
خداوندگار مادرتان را ببخشد و بیامرزد.
آوردن اسم بنده هم که فرمودید باعث افتخار است.

فرزين كارگر گفت...

درود
بايد از اين سركش ساكن گذشت
گرد اين ديواره حسرت نگشت
گيلك بماني

گیله مرد گفت...

به دوستم فرهاد:
.
فرهاد عزیز/منظورم این نبود که من ادم عبوس و دمقی هستم و روز و شب خودم را به کلانتری معرفی می کنم/اصلا بگذار و بگذر تا بیشتر از این از خودم تعریف نکرده ام...
/
با سپاس

نيوشا گفت...

چقدر دلتنگي گيله مرد.ميدونم كه 1- خواهري داري چون برگ درخت.
2-خيلي بهت سر مي زنم انا وقت نمي شه پيام بزارم.
3-حرفاي بي ربط بعضي ها رو نديده بگبر و بگذار و بگذر.

یه نفر گفت...

برای آن دل تنگت و قلم جاری ات بمیرم .
چقدر نوشته هات این روزا بوی دلتنگی میده
تا بعد

بيتا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
بيتا گفت...

سلام...با اينهمه محنت كه ميرود جايي براي موي سياه نميماند...وبرادر خوبم تو در يكسال و من در چند ماه كه خود ميداني چه بر من گذشت وآني كه بر سر من چه آورد نشناخته وچه خرده ها بر من روا داشت كه نيستي قلمم را آرزو ميكرد..اما من ماندم گرچه كمي كمرنگ اما ماندم...و از طرفي با اين شغل پر از...اشكال نداره باز خدا را شاكريم... و شما هم ميدانم غير از اين نيستيد..در پناه خداوند و در كنار خانواده عزيزتان سر افراز باشيد...

بيتا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
بيتا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
بيتا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
گیله مرد گفت...

با سلام به دوستانم
.
نظرهای حذف شده بنا به درخواست نویسنده اش حذف شذد و مشکل خاصی نداشت.با احترام

ویدا گفت...

سلام
پایان شبه سیه سپید است.غم نخور

پدرام مژدهی گفت...

سلام
قشنگ نوشتی
چیزی رو گفتی که آدم ها همه احساسش می کنن اما نمی تونن بنویسنش یعنی نمی تونن این احساس رو به قلم بیارن.
اما شاد باش آقا آرش عزیز اگر شاد باشی می بینی چگونه از شاد بودن تو لرزه بر اندامشان می افتد. باور کن امروز شادی بزرگترین اسلحه است حتی از قلم موثر تر است و به این اعتقاد دارم.

گیله مرد گفت...

به دوستانم:
.
نرگس خانم مهربان/سپاس
.
فرزین عزیز/متشکرم
.
خواهر مهربانم نیوشا:
اینجا همه ی احساسم را نمی توانم بیان کنم؛ حضورا هم که خودت می دانی شرم حضور دارم؛ اما می نویسم تا بدانی و بدانند که اگر حمایت های بی دریغ خواهری مانند تو نبود الان اثری از گیله مرد هم نبود.
یک دنیا سپاس برای همه ی مهربانی ات ناچیز است/هفت آسمان را هم اضافه می کنم.
دوستدارت : آرش
.
یه نفر عزیز که نمی دانم کیست:

گیله مرد حاضر است فدایی تمام مردم خوب ایران باشد.
.
برای بیتای مهربان:
صبر کن آرام جانم صبر کن/صبرکن دردت به ........
.
به ویدا:
سپاسگزار از آمدنتان
.
وبه پدرام عزیز:
.
ممنونم پدرام جان این انتهای لطف شما به قلم ناتوان گیله مرد است/گیله مرد به عشق خوبانی مانند شما می نویسد/تنهایش نگذارید/
با احترام به همه ی دوستان

ستاره گفت...

جالب بود...
موفق باشيد و پيروز دوستي هايتان مستدام...

سعيد (گیلان استان زیبای من) گفت...

سلام همشهری
امروز را اختصاص به همشهریانم داده ام
قبلا از طریق آقای علی یوسفی به تک تک شماها سر زده ام
امروز نیز کامنتی از یه دوست قدیمی داشتم بعد هم در لینکهاش همه شما عزیزان را دیدم گفتم بهتره به همه شما سری بزنم
روز پدر را به همه پدران بخصوص به پدر خوش تیپ شما هم تبریک عرض می کنم و امیدوارم همیشه سایه اش بالای سر خانواده اش باشد
موفق باشید

نوید گفت...

سلام/روز بابا مبارک/بابای خوش تیپی داری....

ناشناس گفت...

درود، چرا باباتو اینجوری نشون دادی؟

ناشناس گفت...

روز پدر بر شما و پدرتان مبارک

کامران گفت...

سلام،روز مرد مبارک، هم به شما هم به باباتون، حالا چی گرفتید هدیه؟

بيتا گفت...

سلام...اول از همه روز پدر بر پدر مهربان،استاد و هنرمندتان مبارك...
آقا آرش عيد و روزخودتون هم مبارك...
ضمنا يادتون نره پدر بزرگوارتون اهل كجان..خب بايد هم خوش تيپ باشن...
خدا براتون نگهشون داره ...و مادر مهربانتان قرين رحمت الهي...

بيتا گفت...

سلام...اول از همه روز پدر بر پدر مهربان،استاد و هنرمندتان مبارك...
آقا آرش عيد و روزخودتون هم مبارك...
ضمنا يادتون نره پدر بزرگوارتون اهل كجان..خب بايد هم خوش تيپ باشن...
خدا براتون نگهشون داره ...و مادر مهربانتان قرين رحمت الهي...

بيتا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
گیله مرد گفت...

به همه ی دوستان سلام
خانوم ستاره:
.
متشکرم/ لطفتون پایدار/موفق باشید.
.
آقای سعید/از گیلان....
.
سپاسگزارم سعید خان داستانک زیبایی نوشته بودی/خوشمان آمد/باز بیایید.
.
نوید خان:
سپاس عزیز/کاش آدرس می دادی.
.
ناشناسهای عزیز:
سپاسگزارم/روزپدر بر شما و پدرانتان نیز مبارک.
.
کامران خان:
متشکرم برادر/پایدار باشید.
.
وبیتای مهربان:

نمی دانم جواب محبت شما را چگونه بدهم/برشما و پدر گرامی تان نیز مبارک/شوخی بود همه ی پدران (در هر جای ایران)خوش تیپ هستند/دستان پینه بسته ی تمام پدران ایرانی را می بوسم و غبار تن شان را سرمه ی چشمم می کنم/امید که کوچکترین تقدیری باشد از این بزرگواران/شادزی و شاد باش
.
ازهمه ی دوستان سپاسگزارم

قادري گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
فرهاد گفت...

آرش جان دوباره سلام
روز مرد رو به شما دوست گلم و تمام باباهای دنیا تبریک می گم.
ایام به کامتان.

قادری گفت...

سلام. اميد كه زنده باشد و پايدار . اگر ثمره تربيت او فقط گيله مردي باشد از طايفه رادمردان ، به راستي عمرش به بيهودگي نگذشته است.